ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

15 سپتامبر ، معرفی نخستین نسخه MS_DOS

ICTPRESS - میانه سپتامبر سال 1982 میلادی ، مصادف است با عرضه و معرفی نخستین نسخه سیستم عامل " داس" توسط مایکروسافت که برای کامپیوترهای شخصی IBM طراحی شده بود.

MS_DOS  نام سیستم عامل تک کاربره این شرکت است که از یک رابط خطی فرمانی برخوردار بود .

این سیستم عامل که نسخه اصلی و اولیه آن مربوط به یک شرکت کوچک نرم‌افزاری در سیاتل آمریکا بود، پس از آن به مایکروسافت فروخته شد که این شرکت ناچار بود در مدت زمان کوتاهی یک سیستم عامل برای کامپیوترهای شخصی IBM طراحی و تولید کند و این سیستم عامل می‌توانست گرینه خوبی برای کار باشد.
این سیستم عامل خطی فرمانی که کار کردن با آن یا صرفاً برای متخصصان یا اپراتورهای آموزش دیده ممکن بود، بعدها به عنوان پایه و اساس سیستم عامل ویندوز مایکروسافت قرار گرفت که از رابط گرافیکی برخوردار بود و کمتر از یک دهه بعد به یکی از پرکاربردترین و انحصاری ترین سیستم عامل‌های دنیا مبدل شد.
این موفقیت تجاری اگرچه در سال‌های پایانی دهه 1990 و سال‌های نخستین قرن بیست و یکم بارها پای مایکروسافت را به دادگاه ضد انحصار فدرال آمریکا و دادگاه‌های اتحادیه اروپا باز کرد، با این حال مهمترین عاملی بود که موجب شد بیل‌گیتس، از یک دانشجوی ساده و نه چندان علاقه‌مند به درس به شناخته شده ترین چهره IT در جهان مبدل شود و در عین حال سال‌ها در صدر فهرست پولدارترین مردان جهان قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد