ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

کاهش 45 درصدی اما موقتی حملات هکری

ICTPRESS - طبق یک گزارش جدید که به تازگی توسط شرکت امنیت رایانه ای سیمانتک منتشر شده نرخ حملات هکری در ماه آگوست سال جاری نسبت به ماه جولای 45 درصد در سطح جهانی کاهش داشته که البته بنابر گفته متخصصان این میزان کاهش موقتی است.

به گزارش ICTPRESS به نقل از "Emirates Business" بسیاری از متخصصان معتقدند با آنکه طی یک ماه اخیر نرخ این تهدیدات اندکی کاهش یافته اما با توجه به افزایش نرخ رشد و نمو گروههای اسپمی پیش بینی می شود که این روند موقتی بوده و مجدد تعداد حملات هکری سیر صعودی در پیش گیرد.
حملات هکری شامل سری حملات برنامه ریزی شده است که برای دسترسی به اطلاعات بسیار حساس از جمله نام کاربری افراد (user names) ، رمز ها و دیگر جزئیات کارت های اعتباری صورت می گیرد.معمولاً هکرها در برخی ایام مثلاً  روز هالووین و کریسمس فعالیت های خود را گسترده تر می کنند .
گفتنی است ؛ طبق این گزارش در 30 درصد حملات هکری از یو آر ال های مخربی استفاده می کنند که با استفاده از تولکیت های مخرب ساخته شده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن بیش از 74 درصد رشد داشته است .( یو آر ال مخفف عبارت Uniform Resource Locator است که نشانى عمومى تمامى صفحات و منابع دیگر بر روى وب جهانى است) .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد