ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

تمبر مشترک ایران و پرتغال در لیسبون رونمایی شد

 

 ICTPRESS - نقش عقاب دم سفید (ایرانی) و عقاب اسپری (پرتغالی) به عنوان نماد قدرت، اقتدار و غرور که از نشانه‌های دو ملت ایران و پرتغال است انتخاب شد.

مراسم رونمایی تمبر مشترک ایران و پرتغال با حضور مقامات دو کشور در محل شرکت پست پرتغال در لیسبون برگزار شد.
به گزارش گروه دریافت خبر  ICTPRESS ، دراین مراسم رسول مهاجر، سفیر جمهوری اسلامی ایران درپرتغال، نادر صابری‌وند عضو هیئت‌مدیره شرکت پست و استانسیلاو کوشتا رئیس شرکت پست پرتغال حضور داشتند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن اشاره به تاریخ ‪ ۵۰۰‬ساله روابط ایران و پرتغال، انتشار این تمبر را یک رویداد بسیار مهم فرهنگی بین دو کشور خواند.
رسول مهاجر انتشار تمبر فوق را آغازی برای شناخت و درک متقابل مردم دو کشور و همچنین توسعه روابط در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.
براساس این گزارش ، نادر صابری‌وند عضو هیئت‌مدیره شرکت پست ایران نیز ضمن بر شمردن قدمت پست ایران، افزایش و ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را از اولویت‌های پست جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
وی گفت: در راستای افزایش همکاری‌های مشترک با کشورهای ثالث، موافقت‌نامه همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های پست پرتغال و ایران به امضا رسید که انتشار تمبر مشترک یکی از موارد آن همکاری‌ها بوده است.
در این مراسم همچنین استانسیلاو کوشتا رئیس شرکت پست پرتغال، نیز ضمن اشاره به پنج قرن پیشینه روابط دو کشور و نقش و جایگاه خلیج فارس و تنگه هرمز در تاریخ جهان و روابط دو جانبه اظهار داشت: با توجه به اهمیت روابط تاریخی دو کشور، شرکت پست ایران و پرتغال بر آن شدند با انتشار تمبر مشترک این روابط را گرامی دارند.
استانیسلاو در مورد نقش تمبر مشترک اظهار داشت: روابط دیرینه دو کشور انتخاب‌های فراوانی را برای نقش تمبر مشترک پیش روی ما قرار داد، اما در نهایت نقش عقاب دم سفید (ایرانی) و عقاب اسپری (پرتغالی) به عنوان نماد قدرت، اقتدار و غرور که از نشانه‌های دو ملت ایران و پرتغال است انتخاب شد.
گفتنی است همزمان با برگزاری این مراسم در شهر لیسبون، در ایران نیز مراسم رونمایی از تمبر مشترک دو کشور طی مراسمی ویژه با حضور مقامات دو کشور در موزه ارتباطات برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد