ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

پیشرفت هوندا در ساخت نانوتویوب ها

ICTPRESS - موسسه تحقیقاتی هواندا قصد دارد به زودی نتیجه سری جدید تحقیقات خود را که در جهت پیشبرد پروسه تولید نانوتویوب های کربنی با خاصیت های متالیکی صورت گرفته منتشر کند.

این موسسه مدعی است این سری تحقیقات می تواند کلیدی برای استفاده از نانوتویوب ها در نسل آینده ابزارهای الکترونیکی باشد . به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیوساینتیست " ، سری پیشین تحقیقات صورت گرفته برای کنترل اطلاعات ساختاری نانوتویوب های کربنی با قابلیت های رسانایی فلزی در حدود 25 تا 50 درصد پیشرفت داشته اما اکنون هوندا مدعی است که در تولید نانوتویوب های کربنی به موفقیتی 90 درصدی دست یافته است.
گزارش ها حاکی است، نخستین بار شرکت NEC در دهه 1990 کشف کرد که نانوتویوب های کربونی می توانند به مثابه معجزه ای در روند تولید نانوماده ها باشند .
هوندا معتقد است ، نانوتویوب ها به خودی خود نیمه رساناهای ملایمی هستند اما ساختار استوانه ای شکلی که در نانوتویوب های با خاصیت متالیکی ( فلزی) وجود دارد می تواند در آینده ساخت کابل ها، سلولهای خورشیدی ، سلولهای سوختی و دیگر ابزارها تاثیر به سزایی داشته باشد.
هوندا قصد دارد از این فناوری به عنوان ابزاری برای انتقال نیرو و یا به عنوان یه ابزار رسانایی در وسایل اتوماتیک استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد