ICTPRESS - به گفته یک کارشناس مخابرات عمده ترین مشکلی که شرکتهای تولیدکننده محتوا (content provider) با آن مواجه هستند، نحوه محاسبه قیمت SMSها است.
ناصر یزدانپور، یک کارشناس مخابرات در گفتوگو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب افزود: این موضوع به زیاندهی این شرکتها منجر میشود که متاسفانه سازمان تنظیم مقررات هم از این شرکتها حمایت نمیکند.
وی با بیان اینکه که در کشورمان یکی از مشکلات حوزه پیامک موضوع فیلترینگ آن است، اظهار داشت: با توجه به اینکه SMS حریم خصوصی افراد محسوب میشود، فیلترینگ آن ارایه دهندگان سرویس را دچار مشکل میکند.
این کارشناس در ادامه با اشاره به موضوع MMS گفت: با توجه به نبودن قانون برای نظارت بر این موضوع می توان راهکاری را در پیش گرفت مبنی بر اینکه یک اپراتور، محتوای سرویسهایی مانند MMS را از شرکتهایی که دارای تاییدهای مشخص هستند، تامین وبه کاربران خود ارسال کند.
وی ادامه داد: در این صورت محتواها تایید شده و بدون هیچ منع قانونی در اختیار کاربران قرار میگیرد.