ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

فناوری جدید اینتل برای شارژ وسایل الکترونیکی

ICTPRESS -  اینتل بزرگترین تراشه ساز جهان به فناوری جدیدی دست یافته که با استفاده از آن دوره استفاده از شارژرهای سیمی برای شارژ ابزارهای الکترونیکی پایان می یابد .

به گزارش هرالد تریبون ، با استفاده از این فناوری نوین شرکت اینتل سیستمی ارائه می کند که کاربران صنایع الکترونیکی در جهان را یک قدم بیشتر به جهان الکترونیکی بیسیمی ( وایر لس ) نزدیک می کند .

طبق گفته متخصصان شرکت اینتل با استفاده از این سیستم جدید یک میدان مغناطیسی با بورد انتشار 60 وات نیرو به شعاع 60 تا 90 سانتی متر در میز تحریر و یا هر سطح صاف دیگر مورد نظر کاربران حتی میز آشپزخانه تعبیه می شود.

بدین ترتیب  فرد کاربر ،ابزار الکترونیکی خود را بدون آنکه نیاز به اتصال به شارژر سیمی باشد با قرار دادن بر روی سطح میز مجهز به میدان مغناطیسی به صورت وایرلس شارژ می کند .

بنابرگفته مقامات این شرکت از این سیستم می توان برای شارژ ابزارهای الکترونیکی  کوچک و کم مصرف استفاده کرد اما این شرکت در تلاش است تا در آینده نزدیک با تقویت هرچه بیشتر این میدان مغناطیسی سیستمی طراحی کند  که کاربران بتوانند حتی لپ تاپ های خود را با استفاده از فناوری وایرلس  شارژ کنند .

گفتنی است در حال حاضر" جاشوا اسمیت " محقق ارشد شرکت اینتل به همراه"مارین سولجاکیک "فیزیکدان برجسته موسسه" فناوریهای ماساچوست" در حال تکمیل طرح فناوری شارژ وایرلس ابزارهای الکترونیکی در لابراتوار شرکت اینتل در شهر سیاتل آمریکا هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد