ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

ICTPRESS

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (www.ictpress.ir)

نوکیا در صدر لیست شرکت های الکترونیکی سازگار با محیط زیست

گزارش جدید سازمان صلح سبز اعلام شد :
نوکیا بار دیگر در صدر لیست شرکت های الکترونیکی سازگار با محیط زیست

ICTPRESS - شرکت نوکیای فنلاند- بزرگترین سازنده گوشی های تلفن همراه در جهان- موفق شد تا برای چندمین بار متوالی نام خود را در صدر لیست شرکت های الکترونیکی سازگار با محیط زیست که هر ساله توسط موسسه صلح سبز منتشر می شود به ثبت برساند .
در این لیست جدید که" الکترونیک سبز" نام دارد نام شرکت نوکیا به لحاظ میزان تولید آلاینده های شیمیایی و دیگر مواد آلاینده محیط زیست و کسب نمره 7 از مجموع 10 نمره در جایگاه نخست قرار گرفت .
 

صلح سبز در این گزارش اعلام کرد که سیاست‌های نوکیا در عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر واز بین بردن زباله‌های الکترونیکی در بهبود رتبه این شرکت فنلاندی  مؤثر بوده است.
این در حالیست که نام شرکت" نینتندو" بزرگترین سازنده نرم افزارهای بازی در ژاپن و شرکت" مایکروسافت" آمریکا با کسب به ترتیب 8/0 و 2/2 نمره از 10 نمره در پایین ترین جایگاه این لیست قرار گرفته است .
گزارش ها حاکی است شرکت" سامسونگ" کره با کسب نمره 7/5 پس از نوکیا در جایگاه دوم لیست" الکترونیک سبز" قرار گرفته است .
گفتنی است تولید محصولات الکترونیکی کم مصرف از جمله اصلی ترین عوامل سوق دهنده شرکت سامسونگ به جایگاه دوم این لیست بوده است .
این بررسی توسط سازمان جهانی صلح سبز برروی 14 شرکت سازنده تلفن همراه و رایانه های خانگی  انجام گرفته است واز جمله معیارهای تعیین کننده آن حذف استفاده ار مواد شیمیایی مضر و سمی و نیز سیاستهای بازیافت از قبیل بازخرید محصولات مستعمل، استفاده مجدد و بازیافت پس از پایان طول عمر محصول است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد