ICTPRESS - دفاتر ICT روستایی با عنوان پیشخوان خدمت زمینه لازم جهت ارائه خدمات سایر سازمانها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای دولتی و خصوصی را فراهم میکند.
ICTPRESS - دفاتر ICT روستایی با عنوان پیشخوان خدمت زمینه لازم جهت ارائه خدمات سایر سازمانها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای دولتی و خصوصی را فراهم میکند.
به گزارش ICTPRESS ، صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در همایش خدمات ارتباطات و فنآوری اطلاعات در روستا با بیان این مطلب گفت: در برنامه چهارم توسعه نگاهی به بحثهای مقایسهای ایران در بحث ارتباطات، اهداف جهانی را مدنظر داشتند که براساس اهداف تعریف شده، بحث ارتباطات روستاها و برقراری ارتباطات جزو تعاریف مهم مطرح شده بود.
وی تجهیزات پستی و پستبانکی کارگزار آموزش دیده خدمات ارتباطاتی و فنآوری اطلاعات، خدمات پستی و پست بانکی را از جمله امکانات و تجهیزات موجود در دفاتر عنوان کرد.
فیضی با تاکید بر اینکه در 80 درصد کشورهای جهان مردم برای دریافت سرویس به جاهای مختلف مراجعه نمیکنند گفت: تمام دفاتر ICT سودده هستند و موضوع مهم در این زمینه این است که وقتی میخواهیم ICT را به روستا ببریم باید جایی باشد که در روستا برای مردم ملموس باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره هزینه سرمایهای یک دفتر ICT روستایی تصریح کرد: حداقل هزینه سرمایهای یک دفتر ICT روستایی به طور متوسط 10 میلیون تومان و هزینههای جاری ماهانه آن 650 هزار تومان است.
وی با بیان اینکه 5 میلیون و 300 هزار ساعت در سال ارتباط اینترنت در روستاها داشتیم تاکید کرد: با تکنولوژی و ورود آن نمیتوان مبارزه کرد بلکه باید مدیریت مناسبی برروی آن داشت.
او گفت: در سال 81 با تعریف اجرای طرح تکفا در زمینه فعالیتهای IT، در سال 82 تعهد ایران در تاثیرگذاری بر ساختار جامعه اطلاعاتی و در سال 83 با تعیین مجری طرح این برنامه در ایران به صورت طرحی و با مجری مشخص تعیین شد.
فیضی درباره عمدهترین اهداف ICT روستایی گفت: ارائه خدمات ارتباطی و اطلاعاتی به صورت یکپارچه و مجتمع به روستاییان، ارائه خدمات بانکی به صورت سنتی و الکترونیکی در محل روستاها به روستاییان، ایجاد بستری برای ایجاد توسعه خدمات الکترونیکی به صورت پیشخوان خدمات در روستا، افزایش دسترسی خدمات روستاییان به شبکه جهانی اینترنت به منظور استفاده از توانمندیهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه فضا و امکانات ارتباطی و اطلاعاتی مورد نیاز به سایر سازمانهای فعال در روستا از جمله اهداف است.
به گزارش ICTPRESS :مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزایش کیفیت خدمات به روستاها، به روز بودن خدمات و دسترسی 24 ساعته روستا به خدمات، افزایش پاسخگویی دولت در مقابل روستاییان، تمرکز خدمت بر نیازهای ساکنان روستاها و امکان سفارشیسازی و ارائه خدمات را از جمله مزایای ICT برای روستا برشمرد.